شناسایی از روی تپشهای قلب
پژوهشگران دانشگاه ویسکانسین – مادیسون یک روش بیومتریک تازه برای شناسایی افراد پیدا کردهاند. این پژوهشگران تپشهای قلب را مبنای کار خود قرار دادهاند. آنها دریافتهاند که هر قلب الگوی یکتای خود را برای تپش دارد.

آنها از این کشف برای ساختن یک روش بیومتریک برای شناسایی افراد استفاده کردهاند. تقریباً مانند همه روشهای بیومتریک، سیستم نخست یک الگو از تپش قلب میسازد. برای این کار از ویژگیهای خاص که با حسگرهای متعارف مانند ECG جمعآوری میشوند، استفاده میشود.
هر قلب الگوی یکتای خود را برای تپش دارد.
سپس دادههای کلیدی کاردیوگرام برای مقایسه بعدی در بانک اطلاعاتی ذخیره میشود. برای هر چه بالاتر بردن ضریب اطمینان این روش، عملیات pre-processing و pre-screening اهمیت ویژهای دارند. در این مرحله، تپشهای قلب به گونهای فیلتر شده و در مورد پردازش قرار میگیرد که بتوان دادههای حاصل را در یک بانک اطلاعاتی ذخیره کرد. البته این روش هنوز دقت و اطمینان کافی را ندارد و هنوز در آغاز راه خود است. اما همه این پژوهشگران مطمئن هستند که شناسایی از روی تپشهای قلب کاملاً شدنی است
سلام به دوستایی که از وب ما دیدن میکنن،چه اونایی که پزشکی میخونن چه اونایی که غیر پزشکی اند .